„Sveikatiada“ – tai ilgalaikis sveikos gyvensenos ugdymo projektas, suteikiantis žinių ir praktinių įgūdžių apie sveikatą, mitybą ir fizinį aktyvumą. Šia inicijuota lapkričio mėnesio tema dirbome su 4b klasės mokiniais, jos vadove. K. Masevičiene vedėme integruotas pamokas per pasaulio pažinimą apie maisto švaistymą, atliekų rūšiavimą, bei jų panaudojimą ir perdirbimo būdus. Veiklos tikslas – mokinių elgesio pokyčiai įsisavintos žinios bei veiksmai kurie nulems, kokiame pasaulyje gyvensime ateityje. Užsiėmimu metu gilinomės į maisto nuostolių ir atliekų priežastis bei pasekmes, vaikai užduočių ir tyrimo metodu buvo skatinami apmąstyti savo santykį su aplinka
Atlikome klasėje tyrimą, kad patiems mokiniams būtų aiškiau apie tvarumą.
Kiekvienas mokinys turėjo žymėti lentelėje kiekvienos dienos maisto švaistymo vertinimą
Kurios pertraukos metu lieka daugiausiai švaistomo maisto?
Berniukai ar mergaitės palieka daugiau maisto?
Kurią savaitės dieną lieka daugiausiai maisto?
Taip pat buvo duotas klausimynas į namus kurį taip pat turėjo žymėti, jame analizuojami
šeimos apsipirkimo įpročiai, tvarumas, ekologiškų produktų pasirinkimas, atliekų rūšiavimas, maisto švaistymas.
Mokiniai iš namų atsinešė perteklinių pakuočių nuo jogurto, varškės, grietinės, pieno indelius, į juos sodinome garstyčių sėklas, vaikai su malonumu laukė savo augalėlio proceso ir jis žinoma pasirodė, sužaliavo klasės palangė. Taip mokiniai su praktiniu užsiėmimu ugdo, kaip nebereikalingus daiktus panaudoti pakartotinai ugdydami savo įpročius apie tvarumą, kaip, panaudojant pakuotes, kurios yra tikrai perteklinės galima užsiauginti prieskonius vėlyvą rudenį.
Grįžtamasis ryšys formuoti ir koreguoti savo šeimos ir aplinkinių įpročius kaip sumažinti susidarančių atliekų kiekį. Skleidžiant žinias ir vykdant užduotis išauga vaikų savivertė bei pasitikėjimas savimi.
Visuomenės sveikatos specialistė Dalia Vilutienė