Ar įprasta su mokiniais pradėti kalbėtis apie 1991 m. Sausio 13-ąją ir sieti šią didvyriškai skaudžią temą su istorinio prūsų didvyrio Herkaus Manto asmenybe? Tokią galimybę mums suteikia 7 klasės naujoji lietuvių kalbos ir literatūros programa ir mokinių noras išgirsti autentiškus praeities liudijimus. J.Grušo istorinė drama ,,Herkus Mantas“ – mokinius labiausiai įtraukiantis šios programos kūrinys. 7-okai skatinami pagalvoti ir diskutuoti apie lyderiui ir jo vadovaujamai tautai tenkančius iššūkius, apie sprendimų moralumą/amoralumą ir kokią asmeninės laimės kainą užmokame už tautos aukščiausią vertybę – laisvę. O analizuojant šį kūrinį mokiniui tampa visai aiškios paralelės su Ukrainos laisvės kovų dabarties ir netolimos Lietuvos praeities – 1991 m. sausio mėnesio – įvykiais. Lietuvių kalbos mokytoja Ingrida vesdama šią pamoką įkomponavo ir asmeninius paliudijimus apie Sausio 13-osios lūkesčius, atmosferą ir baimes, ryžtą ir savo artimųjų drąsos pavyzdžius. Todėl šalia istorinių faktų sampratos ir kūrinio sąmoningai suvokiamos interpretacijos visada prasminga ugdyti mokinių gebėjimą sieti praeities ir dabarties reiškinius, ugdytis gebėjimą rasti jų sąsajas su ,,čia“ ir ,,dabar“ situacijomis. O didžiausias komplimentas kalbant apie tokių pamokų prasmę yra Pijaus iš 7C kl. pasakyta replika: ,,Po Kalėdų atostogų, šią savaitę, buvo pačios įdomiausios lietuvių kalbos pamokos“.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ingrida Kapočienė