PAGUODOS SKRYNELĖS – EMOCINIAMS ĮGŪDŽIAMS LAVINTI

Kad ir koks skirtingas būtų žmonių gyvenimas, vis dėlto yra būdinga pagrindinė biologinio, fizinio ir psichinio vystymosi grandis.

Todėl vaikų pažinimo procesai – suvokimas, atmintis ir mąstymas – yra svarbi sudedamoji emocijų dalis. Emocijas sudaro du dėmenys: fizinis sužadinimas ir jo pažintinis įvardijimas. Mokiniams dažnai  sunku būna atskirti savo emocijas į tam tikrą įvykį nuo to kaip tą įvykį supranta.  Todėl labai svarbu išmokti pažintini savo emocijas išgyvenimus kurie kyla įsisąmoninat organizmo sužadinimą.  Tikėtina, kad ugdant  mokinių emocinį raštingumą  jų psichikos sveikata, ir fizinė būklė bus stabili bei produktyvi tolimesniam nenuspėjamam gyvenimui visuomenėje. „Paguodos skrynelė“ –   tai priemonė padedanti vaikams išmokti nusiraminti užplūdus baimei, liūdesiui ar pykčiui. Mūsų užduotis, kad mokiniai, kurie gyvena laisvės ir demokratijos sąlygomis , išmoktų būti laisvi ir atsakingi piliečiai, kurie puoselėja savo ir aplinkinių žmonių emocinę sveikatą. Tai svarbu, kad karta iš kartos perduotų tai savo vaikams sveiko dvasinio bendravimo su savimi ir kitais žmonėmis įgūdžius. Tai labai svarbi sveikos visuomenės raidos garantija.

„Paguodos skrynelių“ pamokos yra skirtos ketvirtų klasių mokiniams, nes tai tinkamiausias amžius mokinių emocinio savireguliavimo įgūdžiams lavinti. Pamokos metu su mokyklos psichologe A. Ruseckiene  buvo pravestas įvadinis žaidimas susipažinimui apie emocijų atpažinimą, bei įvardinimą. Pamokos eigoje vaikams buvo skaitoma pasaka Skandinaviška pasaką apie „ Aną ir Gunarą“ jų išgyvenimus bei atradimo pažinimo kelionę. Po kiekvienos pasakos pastraipos su mokiniais buvo įvardijamos patirtos emocijos Gunaro ir Anos, išdalinti mokiniams lapeliai, kad juos užsirašytų ir susietų su savo išgyvenimais. Paskos metu įvardijamos ir aiškinamos emocijos tokios: kaip liūdesys; baimė; pyktis ir kaip su jomis susidoroti . Pamokos pabaigoje kiekvienam vaikui buvo išdalintos paguodos skrynelės jas mokiniai turėjo savarankiškai išsilankstyti ir kūrybiškai papuošti integruojant dailės-technologijos pamokos metu. Kiekvienas vaikas pasidarė ir išskirtinai pasipuošė savo asmenine skrynelę.  Veiklos pabaigoje vaikai suprato, kad emocijos būna įvairios, ir kad jos reikalingos, kad galėtume sau padėti sunkiais gyvenimo momentais kai jie užplūsta tai labai svarbu, kad tuo metu įvyktu įsisąmonintas organizmo sužadinimas. Todėl gražios ir išskirtinės paguodos skrynelės padės jiems ateityje.

Priemonės ir metodinė medžiaga: suteikta –  Vilniaus visuomenės sveikatos biuras.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Dalia Vilutienė

Vilniaus Taikos progimnazijos psichologė Angelė Ruseckienė