Pasauliniai tyrimai atskleidžia, kad vaikai, turintys sugedusių dantų, ne visada gali valgyti šiltą ar šaltą maistą, nesugeba sukramtyti kietesnio maisto, sunkiai ištaria tam tikrus garsus, dėl su dantų būkle susijusių problemų praleidžia pamokas mokykloje, nemiega naktimis, būna sudirgę ir susierzinę, vengia šypsotis ir juoktis, o kartais net kalbėti, išgyvena kaltės jausmą. Tai laikoma vaiko gyvenimo kokybės pablogėjimu. Vyresnių kaip šešerių metų vaikų sergamumas dantų ėduonimi yra pasiekęs epidemijos lygį: šiame amžiuje apie 90 proc. vaikų turi sugedusių dantų. Projekto tikslas – pasiekti, kad ugdymo įstaigose vaikai išmoktų taisyklingai valytis dantis, darytų tai motyvuotai ir kokybiškai. Atkreipiamas dėmesys, kad 5–6 metų vaikams pradeda dygti nuolatiniai krūminiai dantys. Todėl labai svarbu išmokti ir lavinti savo įgūdžius, bei dantų higiena. Graži šypsena įgyventa visose pirmose klasėse, pamokos metu mokiniai buvo supažindinti apie burnos ir dantų anatomija ir fiziologija, vaikai buvo mokomi patys taisyklingai valytis dantis. Tiesa, tam, kad dantys būtų kokybiškai išvalyti, buvo rekomenduojami tam tikri judesiai dantų šepetėliu, užtikrinantys apnašų pašalinimą nežalojant dantenų. dėl ko ir kaip genda dantys atsiranda ėduonis, kiek kartų reikia valytis dantis, buvo rodomas edukacinis filmukas, taip pat kiekvienas vaikas galėjo praktiškai parodyti kaip jis valosi dantis ant didelio dantų burnos muliažo.
Kiekvienam mokiniui buvo išdalinti laikrodukai dantukai, bei Gražios šypsenos segtuvas, kuris pilnas spalvotų gražių užduočių.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė D. Vilutienė