Mokytojų kvalifikaciniai mokymai

Šiemet, kaip ir praeitais mokslo metais, direktorei Vaidai Abramonienei inicijavus ,,Taikos“ progimnazijoje vyksta tęstiniai kvalifikacijos kėlimo mokymai su žinomu psichologu Evaldu Karmaza. Kaip būti profesionaliu mokytoju ir auklėtoju, o kartu ir geru žmogumi, vieno recepto nėra. Todėl E.Karmaza su geru optimizmo ir energingos nuotaikos užtaisu mokymuose akcentuoja – nurodysiu atspirties taškus, turite atsirinkti, kas tinka jums individualiai ir jums, kaip bendruomenei. Išgirdome praktinių patarimų, kaip neprarasti darbinės motyvacijos arba kaip bendradarbiauti su problemų turinčiais mokiniais ar atsakymų ieškančiais tėvais. Tėvai-vaikas-mokytojas. Ši  triada gyvendama mokykliniu ritmu turi dėl daug ko susitarti ir tų susitarimų laikytis. Mokykla ruošia vaiką ne tik vienadieniam testui, bet ir viso gyvenimo iššūkiams – pasitikėti savimi, tapti iniciatyviu ir savarankišku, kritiškai mąstyti ir empatiškai jausti šalia esantį, mokytis elgtis nuosekliai ir adekvačiai, įveikti sunkumus ir pan. Tik ar viskas taip paprasta ir sklandu realybėje? Bendraudami su gerbiamu psichologu išbandėme daug ką paaiškinančius imitacinius ugdymosi situacijų žaidimus, išsityrėme mokytojų kolektyvo požiūrį į šiuo metu visuomenėje diskutuotinas švietimo problemas. Prasminga buvo grupėse pasidalyti patirtimi ir įsivertinti savo kompetencijas. Mokytojai ypač sukluso, kai buvo pristatomas įdomus motyvacinio interviu metodas, kuris padeda pačiam žmogui išsiaiškinti, kas gi stabdo jo norą geriau mokytis, tobulėti arba tiesiog pagerinti savo gyvenimą.

Šie mokymai sukuria didelę pridėtinę vertę kiekvienam mokytojui, telkia  mokytojų kolektyvą ir padeda tai, kas išgirsta ir išbandyta, panaudoti kasdienėse mūsų bendruomenės ugdymosi ir bendradarbiavimo veiklose.

Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Ingrida Kapočienė