Lapkričio 13-21 dienomis turėjau garbės dalyvavauti „Erasmus+“ projekte „Include Me!“, kuris vyko Vokietijos sostinėje Berlyne. Lietuvos komandoje dar buvo Panevėžio J. Balčikonio gimnazijos mokytoja metodininke Loreta Jusienė, Užimtumo tarnybos Vilniaus klientų aptarnavimo departamento įdarbinimo specialiste Greta Vykertaitė ir Markučių dvaro muziejaus vadove Nadežda Petrauskienė.
Mokymuose, skirtuose asmenims, dirbantiems su jaunimu, aptarėme „Erasmus+“ programų teikiamą naudą, galimybes, kūrėme planus ateities projektams, dalyvavome įvairiose grupinėse veiklose, diskutavome apie skirtingoms tautoms būdingus stereotipus, išankstines nuostatas, kultūrinius skirtumus ir bendrumus, diskriminaciją dėl lyties, amžiaus, išvaizdos, neįgalumo, etninės priklausomybės bei kitų priežasčių. Visos šios temos buvo analizuojamos per socialinės medijos prizmę. Projekto metu kartu su dar 43 dalyviais iš Bulgarijos, Vokietijos, Olandijos, Graikijos, Vengrijos, Italijos, Lenkijos, Portugalijos ir Rumunijos taip pat dalyvavome tarptautinėje konferencijoje „Pasaulinis moterų forumas“ (Global Women Forum – Bridging Europe and the Arab World): ne tik išklausėme įkvepiančių moterų karjeros ir verslo sėkmės istorijų bei diskusijų vis dar egzistuojančios vyrų ir moterų nelygybės tema, bet ir gavome progą užduoti mums rūpimus klausimus.
Pagrindiniai projekto „Include Me!“ tikslai – supažindinti ir paskatinti su jaunimu dirbančius asmenis naudoti socialines medijas kovojant prieš diskriminaciją, įgalinti juos suprasti stereotipų ir išankstinių nuostatų įtaką jų pačių reakcijoms į socialines problemas ar kultūrinius skirtumus ir atpažinti diskriminacijos apraiškas aplink juos ir jų pačių atžvilgiu. Visi projekto dalyviai gavo „Youthpass“ – patirtį programos „Erasmus+“ jaunimo srityje įrodantį pažymėjimą.
Projekto metu buvo skatinamas tarpkultūrinis dialogas, socialinė įtrauktis ir solidarumas bei jaunų žmonių dalyvavimas demokratiniame Europos gyvenime. Kursas buvo grindžiamas patyriminiu mokymu(si) (angl. learning by doing; experiential learning), skiriant laiko refleksijai. Naudoti metodai: individualus darbas, darbas poromis, darbas mišriomis grupėmis, lauko veiklos, interviu, debatai, neformalaus mokymo(si) metodas – „diskusija akvariume“, filmų/plakatų kūrimas. Dalyvaudami projekte tobulinome darbo su jaunimu ir IT kompetencijas. Kovodami su diskriminacija, mes ir toliau prisidėsime kuriant socialiai įtraukias bendruomenes savo šalyse, įstaigose ir internetu.
#EMYF #IncludeMe #Erasmusplus #APV #Youthworkers #Inclusion #Empowerment #Berlin #emyfberlin
Anglų kalbos vyr. mokytoja Kristina Greičienė